Supporting knowledge capacity in ICT among SME to engage in growth and innovation - SKILLS+
Gosti predavači i sudionici online radionice o promicanju digitalnih vještina malih i srednjih poduzetnika za vrijeme pandemije razmijenili svoja iskustva i primjere dobre prakse!
U četvrtak, 27. siječnja, u sklopu projekta SKILLS+ 2.0 kojeg provodi Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije - AGRRA, održana je online radionica „Promicanje digitalnih vještina u malim i srednjim poduzećima radi povećanja njihove konkurentnosti.” Tema radionice bila je digitalna transformacija malih i srednjih poduzeća u ruralnim područjima za vrijeme trajanja pandemije Covid-19, a na njoj su gostovali doc. dr. sc. Mladen Turuk sa Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vlasnica OPG-a prirodne kozmetike „Viktoria“ Brankica Borović te Josip Zurak, idejni začetnik i vlasnik platforme „Authland.“ U svojim zanimljivim prezentacijama podijelili su znanja i iskustva iz prakse te svojim primjerom dokazali da je digitalizacija ključna za poslovanje, posebice za vrijeme trajanja pandemije.
Cilj radionice u sklopu projekta SKILLS+ 2.0, u organizaciji AGRRA-e bio je razmjena ideja o tome kako je digitalizacija pomogla MSP-ovima u ruralnim područjima da se nose s pandemijom, kako su akcije za promicanje digitalnih vještina omogućile MSP-ovima da nastave s radom unatoč zatvaranju te kako inovativni ekosustavi mogu stimulirati razvoj digitalnih usluga u ruralnim područjima.
Online radionicu je otvorio doc. dr. sc. Mladen Turuk sa Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, koji je sudionicima stručno približio temu digitalne transformacije malih i srednjih poduzeća u ruralnim područjima te izazove istih za vrijeme trajanja pandemije Covid-19.
Poslije njegovog predavanja uslijedila je zanimljiva prezenzacija Brankice Borović, vlasnice OPG-a koji proizvodi prirodnu kozmetiku Viktoria. Nakon obilaska gotovo cijelog svijeta i rada u velikim korporacijama, Rim je zamijenila Radučićem kod Knina te počela proizvoditi prirodnu kozmetiku. Njihova vizija poslovanja bila je povezati se s prirodom te proizvesti najkvalitetnije proizvode na bazi smilja, lavande i magarećeg mlijeka, kako za svoju obitelj tako i za sve ljubitelje prirodne kozmetike. Pandemija ih je dodatno motivirala pa su za vrijeme iste izradili web shop, a njihova je kozmetika i najprodavanija u trgovačkom lancu SPAR.
Još jedan zanimljiv primjer iz prakse dao je mladi poduzetnik Josip Zurak koji je predstavio svoj projekt Authland te načine na koje mali i srednji poduzetnici mogu koristiti nove prodajne kanale, kao što su digitalne platforme, kako bi unaprijedili svoje poslovanje te način razmišljanja o marketingu. Authland je Internet platforma koja na jednom mjestu nudi najbolje ture, aktivnosti i izlete u našoj zemlji. Imaju
već 60-ak partnera te 85 različitih usluga, a fokusirani su na vinske degustacije, kušanje maslinovog ulja, gastro doživljaje, avanturizam i izlete brodom.
Poslije svakog predavanja sudionici su imali priliku osvojiti poklon pakete Viktoria kozmetike, na način da su slagali online puzzle, a oni najbrži bit će nagrađeni ovim zanimljivim poklonima.
Tijekom trosatne online radionice sudionici su se uključivali u raspravu te dijelili svoja iskustva u poslovanju i digitalizaciji za vrijeme trajanja pandemije.
SKILLS+ 2.0 projekt kojeg provodi Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije usmjeren je na poboljšanje javnih politika s ciljem promicanja digitalizacije MSP-a u ruralnim područjima. Unatoč činjenici da je pandemija uzrokovana virusom COVID-19 dovela do poticanja digitalizacije među MSP-ovima na urbanom području, to često nije slučaj s MSP-ovima na ruralnom području.
Izazovi koji su bili prisutni i prije pandemije, uključujući nedostatak širokopojasnog pristupa Internetu, digitalne vještine zaposlenika i rukovodećeg osoblja, pogoršali su situaciju i povećali digitalnu podjelu koja sve više koči konkurentnost MSP-ova na ruralnim područjima.