PROJEKT CCI4TOURISM I AGRRA

Zbog pandemije vidljive promjene u turizmu – raste online i potražnja za dodatnim sadržajima

U sklopu projekta CCI4TOURISM održano je 10 predavanja i radionica namijenjenih dionicima iz kreativnih i kulturnih industrija u turizmu. Predavanja su obuhvaćala tematike digitalizacije, novih trendova u kulturnom i kreativnom sektoru i turizmu te osvrt na novonastale promjene uzrokovane pandemijom COVID-a 19 u svrhu unapređenja poslovanja i razvijanja novih vještina polaznika. Sudionici su na predavanjima aktivno sudjelovali, izražavali svoja mišljenja i stavove te razmjenjivali svoja iskustva u dosadašnjem radu.

Predavanja su se održavala kroz mjesec rujan i listopad na različitim lokacijama u Zadru, Benkovcu i Biogradu na Moru. Sudionici koji su se odazvali predavanjima dolaze iz različitih sektora kreativnih i kulturnih industrija i turizma, kao što su dizajn i grafički dizajn, fotografija, slikarstvo, odnosi s javnošću i marketing, izrada autohtonih suvenira, hotelijerstvo i ugostiteljstvo te glazba. Predavačice su bile studentice Diplomskog studija poduzetništva u kulturi i turizmu Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru Laura Perković i Vlatka Košta te regionalna voditeljica tima tvrtke Cantabile d.o.o. s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu i odnosima s javnošću Dina Bujas.

Nakon uspješno provedenih predavanja, zaključeno je da je zbog pandemijskih okolnosti došlo do određenih promjena na tržištu rada, odnosno porasla je potreba za razvijanjem novih digitalnih i tzv. mekih vještina. „U turizmu su te promjene vidljive kroz rastući broj online rezervacija, sve češćem korištenju online rezervacijskih sustava, beskontaktnom plaćanju te korištenju interneta i društvenih medija prilikom traženja informacija o destinaciji i proizvodima. Današnje turiste više ne zadovoljava isključivo dominantni ljetno-kupališni turizam te raste potražnja za dodatnim sadržajima“, kazala je Ivana Dević, zamjenica ravnatelja AGRRA-e i voditeljica projekta.  

Dionici kreativnih i kulturnih industrija svojim radom stvaraju novu ponudu i samim time doprinose razvoju specifičnih oblika turizma, a koji su od velikog značaja za produženje turističke sezone. „Zbog velikog odaziva i zainteresiranosti sudionika predavanja, te ukoliko to dopuste epidemiološke mjere, u planu su nam i daljnje aktivnosti projekta koje će obuhvaćati raznovrsna događanja poput sajmova i izložbi proizvoda polaznika te izradu multimedijske brošure kojom će se ti proizvodi promovirati i na europskom tržištu“, najavila je Dević.

Projekt CCI4TOURISM ima jasan i ambiciozan cilj, a to je da poduzetnici iz kulturne i kreativne industrije postanu ključni ljudi u turističkom sektoru te ima za cilj prepoznatljiv faktor rasta navedenih industrija u jadransko-jonskoj regiji. Kako bi postigli ovaj cilj, novi i nekonvencionalni pristupi u strategijama turističkog  upravljanja su potrebni. Ovaj projekt namjerava se posvetiti otkrivanju poduzetnika i novih talenata, osnažiti poduzetničke vještine i hibridizaciji između kulturnih, kreativnih i turističkih poduzeća za stvaranje novih tvrtki i za dizajn novih proizvoda.

Glavni očekivani rezultat je unapređenje kulturnog i kreativnog sektora pomoću transnacionalnog pristupa koji je nužan za razvoj uspješnih strategija koji su ključ u rastu turističkog sektora.

Nositelj projekta je Tecnopolis park znanosti i tehnologije iz Barija koji zajedno sa Agencijom za ruralni razvoj Zadarske županije i osam partnera provodi projekt CCI4TOURISM – Jačanje poduzetničkih vještina kulturnih i kreativnih industrija za valorizaciju kulturne baštine i razvoj modela održivog turizma u jadransko-jonskim regijama u sklopu programa  INTERREG ADRION u području unapređenja poduzetničkih vještina kulturnih i kreativnih industrija za valorizaciju kulturne baštine i razvoj održivih turističkih modela u jadransko-jonskim regijama.

Partneri na projektu su:

  • Tecnopolis park znanosti i tehnologije (IT)
  • Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije (HR)
  • Centar za istraživanje i prijenos tehnologije Friulli Innovazione (IT)
  • Centar za poslovni i kulturni razvoj (ELLADA)
  • RDA Green Karst Ltd. (SI)
  • Razvojna agencija Sora (SI)
  • Fond za europske poslove AP Vojvodina (RS)
  • Agencija za gradski razvoj Banja Luka  (BIH)
  • IRI CENTAR d.o.o. (HR)

Izvorni članak i slični članci u nastavku: https://www.noviradio.hr/zbog-pandemije-vidljive-promjene-u-turizmu-raste-online-i-potraznja-za-dodatnim-sadrzajima/   https://www.poslovni-savjetnik.com/tagovi/cci4tourism  https://www.zadarskilist.hr/clanci/01122021/kulturna-i-kreativna-industrija-kljuc-rasta-turistickog-sektora   https://ezadar.net.hr/biznis/4149754/zbog-pandemije-vidljive-promjene-u-turizmu-raste-online-i-potraznja-za-dodatnim-sadrzajima/?ticker_type=latest_news   https://bnm-portal.com/zbog-pandemije-vidljive-promjene-u-turizmu-raste-online-i-potraznja-za-dodatnim-sadrzajima/